Tredjepartslogistik
Veddesta Distribution
Att få logistiken att fungera på ett företag är nyckeln till framgång.
Vi är en agil logistikpartner som utöver lagerhållning och godshantering
även erbjuder service som administration och transportplanering.
Att tillgodose helheten för våra kunders logistikutmaningar är där vi lägger all vår kraft och fokus.
Våra flexibla prissättningar gör det möjligt för alla företag att samarbeta med oss, stora som små inom alla branscher.
TREDJEPARTSLOGISTIK TJÄNSTER
Bästa förvaringen för godset
Kundanpassad yta - Terminalhantering - Tullager
Helt beroende på vad er verksamhet behöver så har vi olika alternativ att erbjuda på våra lager i Rosersberg.
Ett tips till alla er e-handlare är hyllmeter och pallplatser som är det vanligaste alternativet när man har plockintensivt gods.
Har ni däremot produkter som inte behöver flytta på sig så ofta, då passar höglager-lagring perfekt!
Terminalhantering är en tjänst för logistikaktörer.
Har ni varor som ska förvaras över natten och levereras ut dagen därpå, då är det terminalhantering som gäller.
Om ni har planer på att handla med varor utanför EUs gränser t ex med våra grannar i Norge, då kan det vara en bra idé att förvara varorna på Tullager.
Har du frågor om hur vi jobbar med förvaring och gods? Kontakta oss!
+46 8 590 875 30
Hantering av gods och varor
Inleveranser - Lagerkontroll - Utleveranser
Det går inte ställa gods huller om buller på ett lager.
Då blir det kaos!
Därför kontrollerar vi noga allt gods som kommer in till våra lager.
När godset är lagerfört så tar vi väl hand om godset och inventerar
(så ofta ni vill) och ser till att godset stannar på sin plats tills det är dags att bli utlevererat.
Ibland behöver godset packas om eller få en ny etikett. Vi gör allt enligt era önskemål.
På utleveransdagen packas godset med omsorg så transportören kan komma hämta godset och leverera till sin nya destination.
Skulle godset komma i retur av någon anledning så hanterar vi det också.
Vi utför också POS och kampanjutskick.
Då brukar vi ta hjälp av olika idrottslag, allt från hockey, fotboll, handboll och innebandylag.
Har du frågor om hur vi jobbar med godshantering? Kontakta oss!
+46 8 590 875 30
Vi fixar transporterna
Planera - Boka - Spåra
Vårt stora kontaktnät i logistikbranschen gör det möjligt för oss att kunna arrangera transporter på väg, i luften och på vatten.
Vissa bokningar kan behöva noggrann planering som kampanjutskick till flera butiker med många leveransadresser eller specialbokningar till komplicerade leveransställen som exempelvis en byggarbetsplats.
Vi fixar även 3PL bokningar, alltså bokningar som inte ska till eller från några av våra lager i Rosersberg.
När godset sedan är ute och far så följer vi godset och håller kontakt med transportörerna/speditörerna och ser till att godset levereras i tid.
När godset väl är framme kan vi hjälpa till att kontakta tullombud och agenter och se till att godset har alla transport och tulldokument i ordning för snabb och effektiv tullhantering.
Ibland så händer det att paket hamnar på vift och då hjälper vi till att spåra och starta upp reklamationsärenden.
Har du frågor om hur vi jobbar med transportplanering? Kontakta oss!
+46 8 590 875 30
Logistik behöver koordineras och administreras
Kundservice - Tull - Koordination
Vi får ofta höra, "hur svårt kan det vara att skicka ett paket från A till B?"
Logistik ska vara logiskt och vi försöker hålla det så logiskt vi kan.
Logistik kräver att IT, människor, maskiner, transportmedel och tro det eller ej väder och vind samspelar och gör det inte det så kommer inte paketet fram till sin destination i tid.
Det krävs duktiga koordinatorer som kan få hela logistikkedjan att samverka.
Vårt kundservicegäng jobbar i en miljö där allt kan hända och ingen dag är den andra lik.
Har du frågor om hur vi jobbar med administrativ service? Kontakta oss!
+46 8 590 875 30